ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
دیدگاه اهل سنت: اهل سنت نظرات متفاوتی را در مورد خودارضایی دارند. برخی آن (علمای شافعی و مالکی) را در تمام به طور کلی حرام میدانند، برخی (تابعین) در آن را کاملا مجراز میشمارند و سرانجام گروهی دیگر (حنفی و حنبلی) مواردی آن را مجاز میشمارند که شخص مجرد باشد و و در صورت عدم انجام ترک ارتکاب زنا داشته باشد.
دیدگاه شیعیان: از نظر شیعیان خودارضایی به طور کامل و در تمام اشکال آن حرام میباشد. حتی به اعتقاد برخی مراجع دینی، خودارضایی از «گناهان کبیره» است. با این حال بنا بر فتوای اکثر مراجع اگر استمنا به دست همسر شخص انجام شود گناه به حساب نمیآید.
در آیین تائویسم، مردان از خودارضایی منع شدهند. زیرا با اعتقاد به منابع انرژی در شکم تحتانی، استمنا بدن را از انرژی تخلیه و مانع از ادامهٔ حیات هارمونیک میشود. همچنین بر پایه دستورهای این آئین، خودارضایی زنان باعث کاهش عمر و امراض لاعلاج در آنان میشود.
دیدگاه کاتولیکها: از نظر کلیسای کاتولیک، در پارهای موارد، برای شناخت بدن و احساسات جنسی، آن را مجاز میشمارند.
دیدگاه پروتستانها: به عقیدهٔ پروتستانها، خودارضایی یک سیر طبیعی از سیکل جنسی افراد است و این امر مانع از روابط جنسیای مانند همجنسگرایی میشود که از نظر کلیسای پروتستان «غیرمجاز» است.